En el nostre
context social actual i pel que fa a la importància de l’aprenentatge educatiu
a les escoles, volem destacar la Competència Comunicativa Lingüística ( CCL ).
* Es suficient
Ensenyar i Aprendre a llegir i escriure? Avui en dia, no és suficient que
durant la etapa d’escolaritat obligatòria s’ensenyi i s’aprengui nomes a llegir i escriure sinó que estem
parlant d’algun aprenentatge més complex com pot ser expressar, argumentar i
interpretar, interactuar de forma correcta, etc.
La CCL
comporta saber comprendre textos orals i escrits, saber expressar-se oralment i per escrit d’una manera eficaç i ajustada a
les diverses situacions comunicatives. Aquesta competència és fonamental per
créixer i formar-se al llarg de tota la vida en la nostra societat.
La CCL ens permetrà
una correcta interacció amb altres
persones, cultura i entorn i un tractament
personal de la informació.
Amb una societat
tan avançada tecnològica i audiovisualment, hem de poder desxifrar tota la
informació que estem rebent i poder interpretar-la des de les nostres sensacions,
percepcions, etc.
En el decrets curriculars
del Departament d’Educació s’estableix que la CCL encapçali les competències
bàsiques i destaca el seu caràcter transversal.
*Quins components es detecten en una
comunicació eficaç:
Lingüístics, discursius, textuals, pragmàtics,
enciclopèdics, paralingüístics, corporals i espaial
Durant tot el
nostre procés d’aprenentatge anem adquirint unes habilitats que ens permeten comunicar
el “que” i tenir en compte “on” i segons amb “qui”de forma adequada
* Quins
procediments utilitzarem
1. Escoltar, exposar
i dialogar
2. Comprendre
textos orals
3. Produir textos
escrits.
4. Llegir i
comprendre textos escrits.
5. Aplicar
coneixements gramaticals bàsics
6. Buscar,
recopilar y processar informació escrita.
7. Accedir a las diferents
fonts de l’ informació i comunicació.
Quins valors
obtindrem?
• Tenir confiança
a l’hora de parlar en públic
• Esforçar-se en expressar-se
de forma adequada i correcta.
• Abordar las opinions
y arguments dels demés amb una
ment oberta i
participar en diàlegs constructius i crítics.
• Habilitats per
establir vincles i relacions
• Desenvolupar l’afició
per la literatura i aconseguir hàbits lectors.
Així doncs, al
finalitzar la etapa d’educació obligatòria, desenvolupar la competència de
comunicació lingüística, comporta el domini de la llengua oral i escrita en
múltiples contextos i l’ús funcional d’ almenys una llengua estrangera.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada